הרוגים והרס בבירת אוקראינה משורת מלט"ים מתאבדים | צפו

אבי יעקב No Comments on הרוגים והרס בבירת אוקראינה משורת מלט"ים מתאבדים | צפו

צבא אוקראינה מוסר: "43 מל"טים מתאבדים נורו לעבר המדינה, רובם יורטו. לקייב שוגרו 28 מל"טים, חמישה מהם פגעו ביעדים שונים" | גורמים במערב טוענים כי המתקפה חסרת התקדים מלמדת על נואשות הרוסים שהשתמשו כבר בכשני שלישים מהטילים המונחים לטווח בינוני שברשותם

צילום: מתוך הרשת החברתית המקומית
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צבא אוקראינה דיווח הבוקר (11:00) כי בטווח של 13 שעות יורטו 37 מל"טים איראניים מדגם שהאד-136 ושלושה טילי שיוט רוסיים. לדברי דובר צבא אוקראינה: 43 מל"טים מתאבדים נורו לעבר המדינה, רובם יורטו. לקייב שוגרו 28 מל"טים, חמישה מהם פגעו ביעדים שונים.

"ב-13 השעות האחרונות, צבא אוקראינה הפיל לפחות 37 מל"טים אירניים מדגם 'שהאד-136' ושלושה טילי שיוט שנורו לשטחנו מעבר רוסיה", נמסר ממשרד הביטחון האוקראיני בעקבות המתקפה. השימוש הגובר של רוסיה במל"טים האיראניים מדגם "שהאד-136". התקיפה הרוסית על קייב במהלך שעות העומס, עיר שלא הותקפה במשך חודשים עד לפני שבוע, זרעה הרס, פחד ובלבול לצד הרוגים בקרב האוכלוסייה האזרחית.

היתרון העיקרי של המלט"ים המתאבדים הוא שקשה לזהות אותם -הם עפים נמוך ומאוד קשים ליירוט. נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, אמר בימים האחרונים כי רוסיה קנתה כ-2,400 מל"טים איראניים מדגם זה, אך לפי ההערכות השימוש האינטנסיבי של רוסיה בהם גורם לכך שהם אוזלים במהירות. כזכור, בשבוע שעבר רוסיה פתחה במתקפה זהה על קייב ועל עוד ערים מרכזיות באוקראינה, התקיפה היום עשויה להעיד על כך שרוסיה מתמודדת עם מחסור של טילים מונחים.

ב"N12" פורסם היום כי גורמים במערב אישרו בתחילת השבוע את ההערכה האוקראינית לפיה הצבא הרוסי השתמש בלמעלה משני שליש מהטילים המונחים לטווח בינוני שברשותו. היו כמה קולות שטענו כי רוסיה משתמשת במל"טים האיראניים על מנת לפגוע במתקני אנרגיה משמעותיים ברחבי אוקראינה – במטרה להכות במדינה ולהקשות על האוכלוסייה האזרחית להתחמם עם תחילת החורף.

בתוך כך, ההתקדמות האוקראינית, האיטית אך העקבית, בשדה הקרב לא מותירה לרוסיה הרבה ברירות. הכישלונות של כוחות היבשה הרוסיים במזרח ובדרום אוקראינה הובילו לכך שההתמקדות הרוסית עוברת בהדרגה לכיוון האוכלוסייה האזרחית מכיוון שזו, לפי ראותם, הטקטיקה היחידה שנותרה בעלת השפעה. התקפות מל"טים מהסוג שחוותה קייב הבוקר יעילות יותר נגד מטרות סטטיות אזרחיות מאשר מטרות צבאיות ניידות – ומבחינת רוסיה, ההשפעה על המלחמה גדולה יותר.



0 תגובות